Tuesday 26 January 2016

Wanita dan mekap

Assalamualaikum semua..

Entri kali ni berkenaan dengan wanita dan mekap..ya..semua wanita suka sangat nak jadi cantik..sebab yg tu memang fitrah wanita..termasuklah aku..tapi ada sesetengahnya suka menampilkan kecantikan mereka dengan cara mereka sendiri..contohnya mekap..tetapi ada juga tak suka mekap..

Aku pula suka mekap..memang tak dinafikan setiap kali aku nak kemana mana,akan aku mekap..malas2 aku pon pakai bedak ja utk elakkan muka nampak kusam..

Bagi aku nak mekap boleh je..tp jangan lah lebih2..just cukup utk bagi kita nampak fresh and simple..tak perlu glitter banyak2,buku2 mata palsu and so on..warna lipstick pon just bg nmpk tak pucat..

Kalau yg contouring tu bagi aku tak perlu sbb kita bertudung,so memang tak nmpk la contouring kat pipi and bawah dagu..lebih sesuai guna kaedah strobing dan ia akan buat kita lebih berseri..

Dan paling penting jangan tinggal solat semata mata sayang nak tanggalkan mekap n malas nak touch up semula..huhu..

Ok..takat ni ja entri ptang ni..maaflah sebab tunggang langgang..tengah mengantuk ni..Assalamualaikum.. :)

Psstt...gambar kat bawah tu beza muka mekap n tak mekap..jangan terkejut ye..hihi..

1 comment:

  1. memang seram gamba hat tu...😂😂😂

    ReplyDelete